Een overzicht van eiwitten inclusief dagmenu

Ja, Maaike, fijn dat je het hebt over dat voldoende eiwitten eten belangrijk is om mijn systeem in balans te brengen en mijn vruchtbaarheid te verhogen. Maar waar zitten dan allemaal eiwitten in? Een terechte vraag. Daarom hierbij een overzicht van oersterke eiwitbronnen.

In deze blog vertel ik je waarom eiwitten zo belangrijk zijn voor je systeem en dat de meeste mensen te weinig eiwitten tot zich nemen. Dat is zonde. Eiwitten zijn bouwstenen waar we niet zonder kunnen. Eiwitten staan aan het begin van nieuw leven. Hierdoor zijn ze zeker essentieel als je van jouw kinderwens een kind in je armen wilt maken.

Hoe veel eiwitten kan ik dan eten?

Voor iedereen geldt dat je gemiddeld 0,8 gram per kilogram lichaamsgewicht per dag aan eiwitten kunt eten. Voor mij betekent dit 0,8 gram x 60 kg = 48 gram eiwitten per dag. Voor mensen die sporten of die vegetarisch eten gelden andere standaarden. Dan mag je respectievelijk 1 gram en 0,96 gram eiwittenper kilogram lichaamsgewicht eten. Wanneer je jouw kinderwens werkelijkheid wil laten worden is het belangrijk om voldoende bouwstoffen in jouw systeem te hebben. Daarom is het helemaal goed om 0,96 gram per kilogram lichaamsgewicht aan eiwitten te eten als je zwanger wilt worden. Dat betekent voor mij 0,96 x 60 kg = 57,6 gram eiwitten per dag.

Hoe kom ik dan aan die eiwitten?

Klik op het logo en vindt de volledige lijst oersterke voedingsmiddelen die jou gaan helpen voldoende eiwitten te eten. De waardes gelden voor de onbewerkte variant. Wat betreft de kruiden benoem ik een select aantal. Je gaat waarschijnlijk nooit honderd gram dille, knoflook, nootmuskaat of paprikapoeder eten ;). En mijn laatste opmerking vooraf: eet de rode voedingsmiddelen met mate.

Eiwitlijst

Wat kun je doen?

  • Ontbijt: maak een lekkere smoothie van avocado, spinazie en mango. Voeg wat hennepproteïnepoeder toe. Schenk het in een kom, zodat je het kunt oplepelen. Bestrooi met wat pompoenpitten en zonnebloempitten. Zo heb je zeker 15 gram eiwitten te pakken.
  • Voor de lunch: maak een omelet van 2-3 eieren met bijvoorbeeld wat zeekraal, broccoli en oesterzwammen. Dat is al minimaal 34 gram eiwitten op je bord.
  • Als diner kies ik als vegetariër vaak 3-4 verschillende groente uit, lekker uit de oven met de kruiden waar ik zin in heb. Daar strooi ik nog wat voedzame noten en zaden over. Dan heb ik de laatste 10 gram eiwitten op de dag ook binnen. Wanneer je er een stukje vis of kip bij eet, kom je met gemak aan genoeg eiwitten.

Maak van jouw kinderwens werkelijkheid.

Ik help je graag.

Liefs!

Ik begeleid vrouwen die hun agenda volledig inrichten rond hun cyclus naar dat ze elke dag van de maand alles kunnen doen wat zij leuk vinden 🧡

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

powered by Typeform

GRATIS CALL van 30 minuten

Neem controle over je hormonen

Wat levert de GRATIS CALL je op?

  • Inzicht in jouw klachten

  • Je weet welk hormoon de boosdoener is

  • En je weet wat jij nodig hebt om van die hormonale klachten af te komen. En echt, dat kan!

powered by Typeform

GRATIS CALL

Neem controle over je hormonen

Wat levert de GRATIS CALL je op?

  • Inzicht in jouw klachten

  • Je weet welk hormoon de boosdoener is

  • En je weet wat jij nodig hebt om van die hormonale klachten af te komen. En echt, dat kan!

Scroll naar top
0 Shares
Share
Share
Tweet